SSS

Sayın Yetkili,

Konu:

               Son günlerde sosyal medyada sıkça rastlanan satın aldığınız diş macunu,şampuan,krem vs. tüp içinde sunulan ürünlerin arka yüzlerinde yer alan koyu renkli kareciklerin tüp içindeki ürünün ne oranda kimyasallardan oluştuğunu belirttiğini söyleyen asılsız bir yazı yayınlanmaktadır. Sosyal medyada dolaşan bu yazı hakkında tarafımıza sıkça sorular sorulması üzerine aşağıdaki açıklayıcı yazıyı yazma gereği duyduk.

               Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki tüp ambalaj üreticileri sadece ambalaj üretimini gerçekleştiren firmalardır yani ambalaj içerisine konulacak ürünlerle hiçbir ilgisi yoktur, bu sebepten iç ürünün kimyasal özelliklerini bilmesi ya da bu ürünle ilgili bilgi vermesi gibi bir durum söz konusu değildir. Ambalaj üreticileri müşterileri  tarafından yollanan grafik tasarımlarını belirtilen gramajdaki tüpler üzerine uygulayarak teslim eder.

               Gelelim konuya mevzu olan kareciklerin tüplerin üzerinde bulunma sebeplerine; Tüp ambalajlar üretiminin başlangıcından sonuna  gelene kadar otomasyon şeklinde üretim yapılarak hazırlanır bu sebepten üretim aşamasının bazı noktalarında otomasyon sistemlerinin algılayabileceği işaretlerden faydalanılması gerekir, bahsi geçen karecikler tüp üzerine grafik baskı tasarımı uygulanması sırasında basılır bu aşamadan sonra tüpler kapakları takılması için kapaklama makinesine iletilir burada müşterilerin  ürününe uygun olarak talep ettiği standart yada snap on (açma yönü sürekli ön kısma gelen tik tak kapaklar) uygulanır snap on kapak uygulamalarında   otomasyon sisteminde bulunan optik gözlerin tüp üzerine basılan bu karecikleri görmeleri  sayesinde uygun pozisyonlamaları  yapılarak kapak doğru yönünde takılır. Ayrıca bu gözler tüp içerisine ürün dolumu  yapılması esnasında da kullanılır, otomatik dolum makinelerine yerleştirilen tüplerin dolum ve kapatılması anında optik gözler sayesinde uygun pozisyonlama yapılarak baskısı yapılmış olan ambalajın ön yüz ve arka yüzünün belirlenerek tüpün düzgün kapatılmasını (yazı ve logonun okunabilir şekilde ortalı kapatılmasını) sağlarlar. Bu kareciklerinin renklerinin farklılık gösterme sebepleri ise otomasyon sisteminde kullanılan optik gözlerin yüksek hızda çalışma esnasında en rahat birbirine  zıt olan iki rengi algılayabilmesidir. ( beyaz üzerinde siyah gibi bu sebeple siyah gibi koyu renkler daha fazla kullanılır) başka bir konu ise maliyettir, tüp üreticileri tedarik edilecek tüpün fiyatlarını belirlerlerken ambalaj gramajı,grafik baskı renk sayısı,kapak seçenekleri, adet gibi kriterleri göze alarak fiyatlandırma çalışmaları yapar bu sebepten optik gözlerin okuyacağı karecikleri basarken maliyeti arttırmamak adına bazen grafik tasarımında bulunan renklerden faydalanarak bu karecikleri basarlar.

               Kısaca yukarıda açıklaması yapılmış olan sebeplerden dolayı günümüz otomasyon sisteminin den faydalanılmak için kullanılan bu masum kareciklere insan sağlığını etkileyebilecek anlamları ifade ettiğini söylemek cahil bir aklın bilgisinden fazlası olamaz. Kaldı ki Sağlık Bakanlığı Kozmetik Yönetmeliğin de bu tarz ürün ve ambalajlarla ilgili ürün üzerinde ya da ekinde neler olması gerektiğini çok net açıklamıştır.

Arzu edenler aşağıdaki linkten bu bilgilere ulaşabilirler.

http://saglik.gov.tr/TR/belge/1-472/kozmetik-yonetmeligi.html

 

 

               Ek olarak belirtmek isteriz ki, yanlış ve yasal dayanağı olmayan bu tarz bilgileri sosyal medyada denetimsiz olarak yayan kişi ve kuruluşlara gerekli bildirimler yapılmış, bu bilgilerin toplumda yarattığı negatif/yanlış algıya dikkat çekilerek, sadece tüketicilerin değil, büyük emek ve sermaye harcayarak istihdam yaratıp hizmet sunan Tüp ve Kozmetik Üreticilerinin de büyük zarar gördüğü iletilmiştir.

               İnternet ortamı gibi geniş bir yayın sahasında karşılaşmadığımız ya da ulaşamadığımız yayın sitelerine bu yazımız ek olarak ihbar ve ihtar niteliğindedir.

 

               Yukarıdaki yapılan konu ile ilgili müşterilerine açıklama yapmak zorunda kalan Kozmetik üreticileri ve kurumumuz adına.

 

XXXXXX PLASTİK TÜP ve AMBALAJ SAN.TİC.LTD.ŞTİ.   

(NOT:Şirket prensiplerimiz gereği tedarikçi firmanın ismi gizlenmiştir.ERSAĞ)

 

 

 

 

 

 

Tüm temizlik grubu ürünlerimiz içeriğinde fosfat yoktur.Belirli periyodlarda  2007 yılında PAÜ, 2010, 2011,2012 yıllarında Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi  tarafından ürünlerimiz içerisinde  FOSFAT (STPP) olmadığına dair analizleri yapılıp, sonuçları belgeler bölümümüzde yer almaktadır.

 

FOSFAT(STPP): Fosfatları Organik Ve Yarı Organik Fosfatlar Diye İkiye Ayırabiliriz. Fosfat Doğadan Elde Edilen Fosforik Asidin Tuzu Ya da Esteridir. Dolayısıyla Bir Çok Alanlarda Fosfatlar Kullanılmaktadır. Deterjanlarda Bahsi Geçen Fosfat İse Sodyum Tripolifosfat ( Stpp ), Deterjanlarda Tercih Edilmesinin Sebebi İse Ağartma Özelliğine Sahiptir. STPP Suyun İçerisindeki Oksijeni Azaltıp

Suyun İçerisindeki Canlılara Yaşama Hakkı Tanımaz İken Bitkilerde Kimyasal Gübre Görevi Üstlenmektedir. Dolayısıyla Doğadan, Parçalanmayan Bir Hammaddedir.
Ersağ ürünlerinin hiç birinde "fosfat" YOKtur.

 

*Ürünlerimiz; verimli ve sağlıklı kullanım için anlatıma tabii olan ürünlerdir.
*Yanlış kullanımda sonuç,
 alınamaz.

*Konsantredir.

*Doğru kullanım için anlatım ve uygulama gerekmektedir.

*Unutmamamız gereken bir şey vardır; atalarımız temizliği tamamen doğal yapmaktaydı. Buradan yola çıkan firmamız, asırlardan beri temizlikte kullanılan, şuan Avrupa'da çok iyi bilenen RİTHA'yı kullanmakta.
*Ayrıca kozmetik grubumuz da  farklı bitki ekstratları kullanılmaktadır.

Şirketimiz; ürün portföyündeki ürünlerin tamamını, kendi fabrikasında üretmektedir.

Şirketimiz Denizli Ticaret Odasına kayıtlı, yerli bir firmadır.

Temizlik Ve Kozmetik Ürünlerinde % 100 Doğal, Bitkisel Ya Da Doğal İçerikli Denilmesi İlgili Bakanlıklar Tarafından Yasalaştırılmıştır. Bir Ürüne % 100 Bitkisel Diyebilmek İçin Su Hariç Sadece Bitki Ya Da Bitki Ekstraktından Elde Etmiş Olduğunuz Ürün % 100 Bitkiseldir.
Doğal Ürünler İse Üretildiğine Dair Ayrıca Yine Su Hariç Kullanılan Hammaddelerin Hepsinin Doğal Olması Gerekmektedir. Şöyle Ki Su, Direk Kaynağından Doğal Olarak Hiçbir İşleme Tabi Tutulmadan Kullanılması Doğal Sudur. Eğer Su Herhangi Bir Arıtma, İzolasyon Veya Sterilizasyon Uygulanması Durumunda Doğal Özelliğini Kaybeder. Onun İçin İlgili Bakanlığın Yasaları Gereği Ürünlerimize % 100 Bitkisel Dememiz Doğru Değildir.

Şirketimizde; üyelerden üyelik aidatı yada üyelik için herhangi bir bedel alınmaz.

Ersağ "üretici" bir firmadır. Üretici firma olmasının avantajlarını sistemine yansıttığı için  marketing sisteminde kazancı yüksektir.

“Sana neden başardığını değil,nasıl başardığını soracaklardır.“

Bekir SARI
Yönetim Kurulu Başkanı

“Zihnimizde en çok canlandırdığımız hedef, zamanla özümüzden bir parçaya dönüşür. Özümüzle özdeşleşen her şeyi onurumuz gibi koruruz.“

Kemal KARATAŞ
Kıdemli Üst Bölge Müdürü

“Çalış - Başar - Kazan !“

Şerife BALKIZ
Üst Bölge Müdürü

“Hayatımızda dağın başındaki tek bir kişi dahi Ersağcı olana kadar çalışacağız durmak yok.. “yayılsın yayılana kadar’’ felsefesiyle hareket edeceğiz.“

Gönül CEYLAN
Bölge Müdürü

“Seç Birini: Paran Mı Olsun? Bahanen Mi? “

Uğur URAL
Bölge Müdürü

“Başarının anahtarı, içindeki gücü keşfetmek ve ona inanmaktır. “

Tijen TOSUN
Bölge Müdürü

“Ersağ’da bu yaşta neden çalışıyorsun dediklerinde; öldükten sonra yaşamak için çalışıyorum. Beni yaşatacak eserler dualar bırakmak için. “

Nesrin GÜZEL
Bölge Müdürü

“Sağlığa ve başarıya giden bu yolda beklentin sadece kendinden olsun! Hedefini kalbine koyduğunda tüm kapılar sana kolaylıkla açılır. Kendine inan! “

Zeynep ASLAN
Bölge Müdürü

“Fikirlerinin esiri değil sahibi ama ne olursan ol yerli ve milli ol. “

Süleyman TURAN
Üst Bölge Müdürü

“Büyük hayal etmekten korkmayın. Hayaliniz ne kadar büyükse, onu gerçekleştirme olasılığınız da o kadar artar. “

Lıudmyla KESKİN
Ukrayna Bölge Müdürü

“Başarı her gün tekrarlanan küçük çabaların toplamıdır. “

Mustafa ALKAN
Kıdemli Üst Bölge Müdürü

“Durmadığın sürece ne kadar yavaş gittiğinin önemi yok “

Rıdvan BODUR
Kıdemli Üst Bölge Müdürü

“Herhangi bir anda iki seçeneğimiz vardır; Büyümek için ileriye doğru bir adım atmak ya da güvenli bir yere geri dönmek “

Farida YERTAYEVA
Üst Bölge Müdürü

“Hayat, başkalarının planlarıyla değil, kendi hayallerinle yaşanmalıdır. “

Gönül KAYA
Almanya Bölge Müdürü